Hvordan få nettsiden til virkelig å skape kunder!

07.01.2022

Det er utrolig mange der ute som har satt søkelys på noe av hemmeligheten, men dessverre ikke alle har identifisert den fulle muligheten.

Hvor ofte hører vi?:

  • Alt som skal til, er at siden din blir synlig.
  • Design på din side er alfa omega.
  • Husk å ha en brukervennlig side.
  • Ved shop husk få stepp for å sørge for god konvertering.
  • Husk at produkter skal være enkle og forstå.
  • For noen, søkelys på «hvem er vi» «kampanjer»
  • Alt du trenger er en Facebook side!
  • Du trenger høy synlighet på sosiale kanaler.
  • Alt du trenger er å vite, er hvilke sosiale kanaler og hvordan du skaper superfan av noen av dine kunder.

Fakta på websider som gjør jobben:

Ved å ramse opp alle lovnader som bransjen kommer med kjenner de fleste seg igjen. En oppbrukt frase som sannsynligvis er mest kjent som, «vil du være blant de 8 % synlige av over mange billioner av nettsider på søkemotorer»?

Når en ser på noen av de fraser som er oppsummert over her, ser alt klart ut som viktige poeng. Det er faktisk fordi det er viktige poeng. Vi hører stadig at bare ved å ha med noen få får en effekt. Her mener vi at det meste skal være med. I tillegg til flere naturlige og logiske tillegg som samhandler for å sikre en best mulig effekt. Når det gjelder punkt 7. - om Facebook - at en klarer seg uten, da mister en helt klart mye av effekten. Bruk den gjerne som et supplement i strategien for synlighet.

Det tar tid å bygge en webside som virker:

Her en liten detalj som kan hjelpe deg med å skille mellom fancy side og webside som gjør jobben.

En webside er som en levende butikk akkurat som den fysiske. En må hele tiden jobbe med å forbedre og justere utstilling og butikkinformasjon. Presentere eksisterende produkter med ny vinkling - Eller presentere nye produkter. I tillegg går det også ofte på riktig produktplassering. Sett i forhold til den kundereisen de opplever når de kommer inn i butikken.Din digitale og fysiske butikk er veldig like:

Når en ser på den fysiske og den digitale butikk - hva er det som egentlig skiller dem?

  • En ser et utstillingsvindu eller gjenkjenner navnet - og den forventningen du har når du står utenfor.
  • Det digitale og fysiske utstillingsvinduet eller fasaden trigger deg til å gå inn.
  • Kunden valgte å gå inn i butikken:
  • Nå gjelder det å holde kunden lenge nok i butikken til at det blir handel. Har du for eksempel synliggjort produktene som din typiske kunde ser etter?
  • Her under kommer også miljø og andre viktige faktorer for at kunden skal trives hos deg.

Nå er det faktisk helt enkelt snakk om å øke konverteringsraten, og få til handel.

Hva er egentlig forskjellen?:

Her er noen få av de som finnes:

  • Markedet er større og en når flere mulige kunder.
  • En føler seg lettere usynlig, da det er så mange som konkurrerer om den samme kunden.
  • Digitale kanaler gir en muligheter for raske forbedringer og endringer.
  • Noen produkttyper kan ha en veldig rask utvikling og konvertering.

Det finnes selvsagt flere.

Når vi sier: tenk deg hvor enkelt det faktisk er når det er så lite som skal til, tenker du sikkert at dette ordner du selv. Vår beste anbefaling er faktisk å ta en uforpliktende prat med noen som er flinke i bransjen. Det er ikke alle som bare er ute etter et salg. Noen av oss er faktisk ute etter å hjelpe, slik at andre kan se hva vi kan få til.

Forfatter: Trond Paulsen